kds

Leefstijl en ontspanning

Leefstijl en ontspanning

Last van overgangsklachten? Stress is voor veel overgangsklachten erg nadelig. Door je leefstijl te verbeteren en voor voldoende ontspanning te zorgen, verminder je de stress en slaapproblemen die je kan ervaren.

Leefstijl en voeding

Leefstijl en voeding hebben direct invloed op de klachten die je ervaart tijdens de overgang. Wil je je klachten dus verminderen, dan is het verstandig te starten met het aanpakken van je voedingspatroon en je leefstijl. De module helpt je in kaart te brengen waarin jij je leefstijl kunt verbeteren.

Ontspanning en slapen

Veel vrouwen slapen tijdens de overgang een stuk slechter dan voorheen. Op het moment dat je lichamelijk en geestelijk ontspannen bent, val je gemakkelijker in slaap en slaap je makkelijker door. Er zijn vele manieren waarop je kunt ontspannen. De module helpt je in kaart te brengen wat het beste past bij jou. Voor de één kan bewegen heel ontspannend zijn. Denk aan wandelen, fietsen of een andere sportactiviteit. Daarmee breek je een teveel aan stresshormonen af. Anderen ontspannen meer door iets rustigs te doen, zoals het lezen van een boek, een warm bad en luisteren naar muziek. Maar ook activiteiten als yoga, mindfullness, saunabezoek en meditatie werken ontspannend. Hiermee zorg je dat er minder stresshormonen worden aangemaakt.